Werkwijze Whatsapp groepen ZCR

Zojuist heb ik een lekker peertje geschild, een peer die ik opgehaald heb bij ZCR-lid Nel van Manen. Zij had op de app van de Community Welzijn een berichtje geplaatst dat zij haar perenoogst graag wilde delen..
Op die app Community Welzijn kondigt Ellen van Beveren ook iedere woensdag aan dat er donderdagochtend op Borchgrave 7 een inloopochtend is van de Zorg Coöperatie. Omdat ik toch bezig was op mijn telefoon keek ik ook weer eens een keer op de app Community Ledenhulp. Met behulp van die app kun je een oproep plaatsen als je ergens even wat hulp nodig hebt. Dat kan zijn dat je hulp nodig hebt bij het indraaien van een lamp of bij het doen van een boodschap of…wat dan ook: een vorm van burenhulp.
De werkgroep Community ( Marianne Bekkers, Annemiek Lavrijssen, Ellen van Beveren, Margreet Geevers) denkt dat het goed is om nog eens te vertellen hoe die whatsappgroepen Welzijn en Ledenhulp “werken”. Hieronder kunt u de handleiding lezen. Het is wellicht handig om deze te printen.

Handleiding voor deelname aan de WhatsApp groepen Welzijn en Ledenhulp
Meld je aan bij de WhatsApp beheerder Ellen van Beveren: 0625264255.
Vermeld bij welke WhatsApp groep je wilt aansluiten. WhatsApp groep Welzijn of WhatsApp groep Ledenhulp, of bij beide groepen.
Ellen plaatst je dan in de groep. Als dat niet lukt, krijg je van Ellen een WhatsApp bericht met een linkje. Via die link plaats je jezelf in de groep.
Heb je nog vragen stuur dan even een persoonlijke app naar Ellen.
Spelregels:
Het plaatsen van een idee of hulpvraag:
1. Kies de groepsapp waarin je idee of vraag thuishoort: Welzijn of Ledenhulp.
2. Omschrijf je idee of hulpvraag kort en krachtig.
3. Geef aan op welke datum het idee of de hulp moet worden uitgevoerd en
4. eventueel het maximum aantal personen dat kan deelnemen;
5. Vermeld naam en persoonlijk telefoonnummer van de aanbieder.
Antwoord op een idee of hulpvraag:
1. Stuur een WhatsApp bericht naar het persoonlijke 06-nummer van de aanbieder. Dus niet via de Groepsapp.
2. De aanbieder neemt dan persoonlijk contact met je op en maakt de verdere afspraken.
Wat doe je niet in een WhatsApp groep?
Heb je geen interesse in het aanbod, reageer dan niet.
Wissel alleen informatie uit via het persoonlijk WhatsAppnummer van de aanbieder.
Ga dus geen conversatie aan via de WhatsApp groepen.
Plaats geen commerciële berichten.
Bied geen artikelen voor verkoop of verhuur aan.